Článek
Navržená pokuta je nejvyšší, o jakou kdy ministerstvo dopravy usilovalo. Představuje rovněž první oficiální výrok, že Toyota porušila bezpečnostní předpisy v USA. Automobilka se proti pokutě může odvolat.
Toyota byla kvůli problémům s nechtěným zrychlováním nucena svolat po celém světě k opravě přes osm miliónů automobilů, z toho zhruba šest miliónů ve Spojených státech.
Toyota je nyní největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si firma vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Rozsáhlá svolávání automobilů k opravě však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.
Chronologický vývoj problémů Toyoty |
---|
* září 2007 v USA svoláno k opravě 55 tisíc vozů Camry a Lexus kvůli podlahovým rohožím |
* říjen 2009 v USA svoláno k opravě 3,8 miliónu Toyot a Lexusů kvůli podlahovým rohožím |
* listopad 2009 v USA navýšen počet svolávek kvůli rohožím na 4,2 miliónu |
* leden 2010 v USA k opravě svoláno na 2,3 miliónu vozů kvůli plynovým pedálům (většina z nich byla již předtím svolána kvůli podlahovým rohožím) |
Zároveň bylo svoláno dalších 1,1 miliónu vozů kvůli podlahovým rohožím |
* únor 2010 v Evropě svoláno 1,8 miliónu vozů kvůli problémům s pedály |
V Jaoponsku se objevilo na 200 zpráv o závadách na modelu Prius |
Následně bylo po celém světě svoláno na 436 tisíc Priusů kvůli brzdám |