Článek
Problém by se měl týkat amerických vozů vyrobených od roku 2001 do 2019. Jsou mezi nimi modely od společností Honda, Ford, Toyota, General Motors, Nissan, Subaru, Tesla, Ferrari, Nissan, Mazda, Daimler, BMW Chrysler (dnes součást Stellantisu), Porsche nebo Jaguar Land Rover (vlastněný Tata Motors).
Vyšetřovatelé se zaměří jak na vozidla, kterým byly dotčené airbagy nainstalované při výrobě, tak i na některé airbagy používané při opravách, když se vozy svolávaly, uvádí dokument.
Výrobce zabijáckých airbagů Takata zbankrotoval
Kvůli celosvětovým problémům s vadnými airbagy výrobce Takata nakonec v roce 2017 zbankrotoval. V roce 2016 kvůli airbagům Takata například Toyota svolávala do servisu téměř 6 milionů vozů.
Jenom ve Spojených státech se za posledních deset let kvůli těmto airbagům svolávalo přes 67 milionů automobilů. Celosvětově to bylo přes 100 milionů. Šlo o největší takovou akci v historii.
Problémová zařízení mohou v některých případech vystřelovat smrtící kovové úlomky. V souvislosti s vadnými airbagy Takata bylo zaznamenáno nejméně 28 úmrtí včetně 19 v USA a více než 400 zranění.