Článek
Zadávací řízení u antimonopolního úřadu napadla společnost Metrostav DIZ. ÚOHS pak v červenci rozhodl, že DPP v tendru stanovil diskriminační podmínky. Mlsna ale nyní toto rozhodnutí zrušil.
„Předseda Úřadu se neztotožnil se závěry prvostupňového rozhodnutí, podle něhož zadavatel stanovil diskriminační zadávací podmínku vytvářející bezdůvodnou překážku hospodářské soutěže, když požadoval předložení alespoň dvou významných dodávek výtahů na dopravní stavbě o dopravní výšce nejméně 28 m, u každé dodávky ve finančním objemu ve výši minimálně 5 mil. Kč bez DPH,“ stojí v tiskové zprávě ÚOHS.
Překážka ohledně dodání výtahů se sice podle Mlsny může jevit jako bezdůvodná, v rámci dané veřejné zakázky se však neprokázáno, že by šlo o reálnou překážku hospodářské soutěže. Dodal, že požadované reference týkající se dodávek výtahů jsou na trhu dostupné minimálně u jednoho poddodavatele, a tak přístup k nim nebyl reálně omezen.
ÚOHS tak nyní bude posuzovat zadávací řízení znovu, přičemž se musí řídit právním názorem obsaženým v rozhodnutí předsedy Úřadu.
Ve výstavbě je nyní kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, který je nejsložitější vzhledem ke stavbě přestupního uzlu na trase C. Dopravní podnik počítal s tím, že letos v říjnu plynule naváže stavbou dalšího úseku z Olbrachtovy na Nové Dvory. A dosud předpokládal, že na konci roku 2029 uvede do provozu první čtyřkilometrovou část stavby, na které bude včetně Pankráce pět stanic – mezi Olbrachtovou a Novými Dvory ještě Nádraží Krč a Nemocnice Krč.
Odevzdání nabídek pro druhý úsek stavby bylo loni počátkem prosince. Dopravní podnik počítal s tím, že vítěze vyhlásí nejpozději v březnu, až všechny nabídky zkontroluje. To se ale nestalo, protože už koncem loňského roku antimonopolní úřad zakázku pozastavil a zakázal dopravnímu podniku uzavřít smlouvu s případným vítězem. Uzavření smlouvy bude možné v případě, že ÚOHS v opakovaném řízení návrh Metrostavu DIZ zamítne.