Hlavní obsah

ÚOHS vyměřil za kartel při zakázce na zabezpečení přejezdů pokutu 51,5 milionu

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vyměřil třem firmám pokutu v celkové výši 51,5 milionu korun za účast v kartelové dohodě při zakázce na zabezpečení železničních přejezdů. Všechny tři firmy splnily podmínky pro takzvané narovnání a k přečinu se přiznaly, dvě ale podaly rozklad proti výši stanovené pokuty. Rozhodnutí o vině je tak pravomocné stejně jako pokuta u jedné z pokutovaných firem, u dalších dvou není pravomocné rozhodnutí o výši pokuty. ÚOHS o tom informoval v tiskové zprávě. Antimonopolní úřad upozornil, že se jedná o první ze série případů, které vyšetřuje.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Společnosti porušily zákon o ochraně hospodářské soutěže, když v dubnu 2015 koordinovaly účast a nabídky do zadávacího řízení na veřejnou zakázku ‚Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech v úseku Vrané nad Vltavou (mimo) – Dobříš‘, kterou zadávala Správa železniční dopravní cesty (dnes Správa železnic). Cílem dohody bylo, aby nejvýhodnější nabídku podalo sdružení Společnost ‚Vrané nad Vltavou – Dobříš‘, jehož hlavním členem byl soutěžitel AK signal Brno,“ uvedl úřad.

Kromě AK signal Brno se dohody účastnily i společnosti Signalbau z Přerova a Starmon z Chocně na Orlickoústecku. Každá z firem dostala pokutu 17,174 milionu korun. Výše stanovených pokut není v tomto případě odvozená od obratu společností, ale od hodnoty ovlivněné zakázky, která přesáhla 210 milionů korun.

Při stanovování konečné výše pokuty ÚOHS zohlednil, že potrestané firmy splnily podmínky pro narovnání a zároveň prohloubily své compliance programy, tedy soubor interních pravidel bránící narušování hospodářské soutěže.

Využití procedury narovnání neumožňuje postiženým firmám podat rozklad proti rozhodnutí o vině, firmy AK signal Brno a Starmon ale podaly rozklad proti výši stanovené pokuty a v jejich případě tak nejsou pravomocné. Poslední účastník kartelu, firma Signalbau, rozklad proti výši pokuty nepodal, a musí ji tak zaplatit.

Předseda ÚOHS zrušil rozhodnutí svého úřadu. Zadávací podmínky na druhý úsek metra D prý byly v pořádku

Ekonomika

Výběr článků

Načítám