Článek
Katalogová hodnota celé objednávky podle agentury Reuters činí 43 miliard USD (991,4 miliardy Kč). Konečná cena se může lišit, protože výrobci letadel poskytují u větších objednávek výrazné slevy.
Letecké společnosti se snaží obnovit růst po pandemii a nová letadla mají nahradit starší, méně úsporná. Pro Boeing je objednávka velkou podporou, protože letos se potýká s řadou problémů při výrobě obou těchto modelů. Sázka United Airlines na letadla 787 je odrazem očekávání pokračujícího růstu poptávky po dálkových mezinárodních letech a snahy nahradit starší letouny.
United zároveň odloží předchozí objednávku 45 letadel Airbus A350 nejdříve na rok 2030. Generální ředitel United Airlines Scott Kirby uvedl, že klíčovým faktorem při rozhodování mezi Boeingem a Airbusem při objednávce letadel s dvěma uličkami byla současná flotila letadel 787, kterou aerolinky mají. Zavedení nového typu letadel by podle něj zpomalilo snahy o další rozvoj aerolinek, jejichž součástí je i přijímání nových pilotů.
Konec jedné éry: Boeing vyrobil poslední Jumbo Jet 747
United Airlines letos přijaly 15 000 nových zaměstnanců, včetně 2400 pilotů. Dalších 15 000 zaměstnanců včetně 2500 pilotů chtějí přijmout v příštím roce.
Společnost United Airlines očekává dodávku letounů 787 v letech 2024 až 2032. Nové stroje mají nahradit starší letadla 767 a některá letadla 777. Emise oxidu uhličitého by tyto stroje měly na jedno sedadlo snížit přibližně o 25 procent.
Boeing se letos potýkal s problémy u letadel MAX i 787. V srpnu Boeing obnovil dodávky letadel 787, které byl kvůli problémům s výrobou nucen v květnu 2021 přerušit. Minulý týden pak americký Kongres odmítl prodloužit termín, do kterého mají být letadla MAX 7 a MAX 10 vybavena moderními výstražnými systémy v kokpitu, aby je mohl Federální úřad pro civilní letectví (FAA) certifikovat.
Společnost United loni v červnu oznámila svou největší objednávku na 270 letadel Boeing a Airbus. Tvoří ji 200 letadel Boeing 737 MAX a 70 letadel Airbus 312neo.