Článek
Khosrowshahi připustil, že v krátkodobém horizontu by krok mohl mít na firmu negativní dopad. Uber přitom už v tuto chvíli vykazuje ztráty, v loňském roce šlo o 4,5 miliardy.
Podle šéfa Uberu jsou však krátkodobé ztráty nutné pro dosažení dlouhodobých cílů. Větší zaměření na takzvaný bikesharing podle něj více odpovídá potřebám obyvatel velkých měst.
„Během dopravní špičky je velmi neefektivní, aby tunový kovový kolos převážel jednu osobu o deset bloků dál,“ sdělil Khosrowshahi listu Financial Times.
„Dokážeme upravit chování tak, že půjde o přínos pro uživatele. Půjde o přínos pro město. Z krátkodobého finančního hlediska pro nás možná nepůjde o přínos, ale z dlouhodobého strategického hlediska se chceme ubírat přesně tímto směrem,“ dodal.
Khosrowshahi uklidňuje řidiče Uberu
Nová konkurence by mohla dělat starosti dosavadním řidičům. Šéf Uberu však řidiče ujistil, že z dlouhodobého hlediska na novém konceptu vydělají. K dispozici bude více delších jízd, za něž dostanou více peněz. Vydělají prý i na tom, že se nebudou tak často tvořit zácpy.
Elektrické bicykly přidala společnost do své aplikace v únoru. Následně v dubnu převzala jejich výrobce Jump. Kola Jump fungují v osmi městech USA včetně New Yorku, Washingtonu a Denveru. V nejbližším období se potom chystá spuštění jejich provozu v německé metropoli Berlíně.
Khosrowshahimu se dále podařilo uzavřít smlouvy s výrobcem elektrických koloběžek Lime a s londýnskou společností provozující aplikaci umožňující nákup jízdenek pro MHD prostřednictvím mobilního telefonu.