Hlavní obsah

U Loun otevřeli další úsek dálnice D7

Nový čtyřkilometrový úsek dálnice D7 u Chlumčan na Lounsku se v pondělí otevřel řidičům. Navazuje na úsek obchvatu Loun otevřený v září a z druhé strany již také hotový obchvat Sulce. Celá dálnice z Prahy do Chomutova by měla být dostavěna do konce roku 2028, chybí tři úseky ve Středočeském kraji a jeden v Ústeckém.

Foto: Aleš Pelikán, Novinky

První auta na novém úseku dálnice D7 u Chlumčan

Článek

Dělníci budou na stavbě ještě pracovat, kompletně dokončený bude úsek u Chlumčan zhruba v polovině příštího roku. „Celý úsek bude dokončen v srpnu příštího roku podle smlouvy. V okamžiku, kdy je možné část komunikace otevřít, tak tak činíme,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

U chlumčanského mlýna se bude po dálnici jezdit zatím v jenom dálničním pásu. „V krátkém půlkilometrovém úseku je dálnice svedena do dvou pruhů, tedy v provozu je v polovičním profilu, ve zbývající části je pohyb vozidel ve všech čtyřech pruzích,“ doplnil Kupka.

Za předjíždění kamionů v zákazu začnou padat pokuty na místě

Domácí

Dělníci na stavbě v prosinci rychle finišovali, práce jim ale ztěžoval v uplynulých dvou týdnech sníh. Most přes údolí Smolnického potoka prošel na začátku měsíce zatěžkávacími zkouškami, které byly nutné pro jeho zprovoznění. Na malý prostor na něm vjely vozy o váze 192 tun.

Stavbu provázely komplikace už při zakládání. „Museli jsme za pochodu přeprojektovat hlubinné založení na největší mostní stavbě,“ uvedl ředitel firmy Metrostav Infrastructure Zdeněk Ludvík.

Foto: Aleš Pelikán, Novinky

První auta na novém úseku dálnice D7 u Chlumčan

Při zakládání 175 metrů dlouhého mostu narazili stavaři také na starý náhon mlýna, kvůli kterému měnili pažení kolem základů. Další překážkou byl stav mlýna, kdy nesměli stavbou vytvořit chvění a vibrace, aby se budovy nezřítily. „Řešili jsme problémy v rámci měsíců, po dohodě s ŘSD jsme zrychlili další práce,“ doplnil Ludvík.

Z dálnice D7 zbývá dostavět zhruba 24 kilometrů. Chybí tři úseky ve Středočeském kraji, od Slaného k hranicím s Ústeckým krajem. „Na tyto úseky je vydané stavební povolení, dokončuje se majetkoprávní příprava a probíhají archeologické práce. Plánujeme všechny tyto tři úseky zahájit v příštím roce,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Poslední a stavebně nejtěžší úsek dálnice u Postoloprt by se měl začít stavět v roce 2026. „To je nejsložitější úsek ze všech, nemáme ještě vydané územní rozhodnutí,“ řekl Mátl. Vyřešit museli stavaři způsob překonání řeky Ohře a ochranu před stoletou vodou a s městem Postoloprty pak jednotlivé nadjezdy.

„Územní rozhodnutí bude v roce 2024 vydáno, my zároveň zpracováváme dokumentaci pro stavební povolení, abychom záhy zahájili výkupy a dokázali v roce 2025 požádat o stavební povolení a nejpozději v roce 2026 stavbu zahájili,“ dodal Mátl.

Úsek je dlouhý zhruba čtyři kilometry. Do konce roku 2028 by měla být podle Mátla celá dálnice hotová.

V provozu je další úsek D7, ŘSD otevřelo obchvat Loun

Ekonomika

Výběr článků

Načítám