Článek
Po takzvané nové hedvábné cestě směřují do Evropy každý rok tisíce vlaků. Většina z nich však Slovensko objíždí. Nyní to chce země změnit výstavbou nového překladiště u Košic.
„Logistický park by mohl vzniknout na místě současného menšího překladiště. Mohli by zde přeložit až milion kontejnerů ročně,“ uvedla televize Markíza.
Cílem je přesměrovat na Slovensko část vlaků, které v současnosti jezdí přes Polsko a Maďarsko.
Čína zažívá rouškovou zlatou horečku, kvalita je ale leckdy pochybná

„O projekt má zájem čínský investor. Vydělaly by na tom slovenské dráhy i stát. Vypadá to velmi nadějně,“ nechal se slyšet náměstek slovenského ministra dopravy Jaroslav Kmeť. Několik kilometrů od překladiště se plánuje výstavba velkého průmyslového parku.
Výhodou Slovenska je, že do obce Haniska u Košic vede od roku 1966 širokorozchodná železniční trať, která byla vybudovaná především pro přepravu železné rudy do Východoslovenských železáren, v současnosti U. S. Steel Košice.