Článek
"Celá záležitost je ze strany MD chápána jako rozhodnutí hlavních akcionářů ČSA, jimiž jsou Fond národního majetku a Česká konsolidační agentura. Ministr Šimonovský nebude do celé záležitosti zasahovat," sdělila Roubcová.
Letos v květnu se přitom Šimonovský tvrdě ohradil proti záměru dosadit do křesla šéfa České správy letišť někdejšího ředitele Národního bezpečnostního úřadu Tomáše Kadlece. Ministr si tehdy "nedovedl představit", že by Kadlec zaujal post, který je už obsazen. V případě Českých aerolinií, jejichž prezidentem je Miroslav Kůla, to ale zřejmě neplatí.
Tvrdík už nepřímo potvrdil, že má o šéfování Českých aerolinií zájem. V rozhlase prohlásil, že dostal "nabídky, odpovídající prestižnímu postu prezidenta ČSA". V červenci se Tvrdík definitivně vzdal i svého poslaneckého mandátu. Nastoupil jako poradce v České konsolidační agentuře, kde působí především na poli projektů, týkajících se zbrojařství.
Aero Vodochody nevyšlo
Ministerstvo financí se předtím neúspěšně snažilo Tvrdíka prosadit do představenstva Aera Vodochody, jež pro armádu vyrábí letouny L-159. O nich se ještě jako ministr obrany vyjádřil, že více než pro nepřítele jsou nebezpečné pro piloty.
V Českých aeroliniích ovládá stát celkem devadesát procent akcií. Je to úspěšná společnost, jíž se daří modernizovat letecký park a rozšiřovat počet destinací. ČSA jich mají už 69 ve 43 zemích. Za letošní první pololetí přepravily přes 1,533 miliónu cestujících, o 6,6 procenta více než za stejné loňské období.
Kůlovi zřejmě v očích ministra i akcionářů přitížil vleklý spor vedení ČSA s piloty, kteří letos v květnu začali kvůli svým nesplněným požadavkům úmyslně zpožďovat odlety. V červnu dokonce pohrozili časově neomezenou stávkou a odvolali ji až v poslední chvíli.