Hlavní obsah

Tuzemské e-shopy mají už desetinu maloobchodu

Právo, Martin Procházka

Desetina zboží prodaného v maloobchodu se v České republice realizuje přes internetové obchody. Tuto hranici překročily e-shopy v loňském roce vůbec poprvé, když jejich tržby meziročně stouply o bezmála pětinu na 115 miliard korun.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard korun.

„Rok 2017 přinesl pro e-commerce další výrazný růst prodejů, který bude znamenat kromě jiného dosažení 10,5procentního podílu na celém českém maloobchodě. Překonání této hranice považujeme za velice výrazný milník ve vývoji internetového obchodování,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška. Trh e-commerce jen během vánoční sezóny vzrostl proti loňsku o pětinu.

„Projevil se také dlouhodobý nešvar s termíny dodání objednaných dárků. Tři kategorie, o které je dlouhodobě největší zájem, jsou oblečení a doplňky, dům a zahrada a elektronika. Dohromady jim u nás patří za poslední čtvrtletí 36procentní podíl,“ potvrdil manažer služby Zboží.cz Milan Šmíd.

Podle Vetyšky na internetu dlouhodobě roste zájem o zboží denní spotřeby, což je podpořeno stále lepší logistikou stejně jako důvěrou v české e-shopy.

Podle E-commerce Europe za rok 2016 patří Česká republika mezi země s největším podílem on-line nákupů v Evropě. Žebříček vede Dánsko s podílem 24 procent, na druhém místě je Británie (20,9 %), Německo (11,2 %), Irsko (10,2 %) a po nich Česko. Nejmenší podíl mají e-shopy v Bulharsku, jen 1,3 procenta.

Související témata:

Výběr článků

Načítám