Článek
Špatné pocity z nepořádku a nečistotu jmenovalo na prvním místě zhruba 80 procent turistů. Těm také velmi vadí mizerná dopravní infrastruktura a bídné služby motoristům. Ukazuje se, že pro rozvoj turistického ruchu v Česku jde o citelný problém - zahraniční turisté totiž do republiky cestují nejčastěji autem.
Češi jsou přátelští. Kromě Pražanů
Ač sebemrskačští Češi sami sebe často označují nepříliš lichotivě, průzkum potvrdil skutečnost, že zahraniční turisté nás naopak vidí jako příjemné a přátelské lidi. Čtyři z pěti turistů uvedli, že na ně v Česku udělaly příznivý dojem právě přátelskost a vstřícnost místních obyvatel.
Tento pocit ovšem neměli v jediném regionu - v Praze. Tu sice návštěvníci velebí za širokou nabídku ubytování, restaurací a nabídky nákupu a zábavy, znechucuje je však zdejší zoufalá dopravní situace a nedostatek cyklostezek, chlad místních lidí a zlodějský personál v obchodech a restauracích.
V oblibě kralují jižní Čechy
Nejvíce turisty okouzlují Jižní Čechy, které turisté chválí nejen pro jejich přírodní krásy, ale hlavně služby cykloturistům, péči o čistotu a množství historických památek. Na opačném pólu turistické spokojenosti skončilo Plzeňsko a Severní Morava a Slezsko. Zde návštěvníci nejsou spokojeni s rozsahem a dostupností ubytovacích kapacit nebo s péčí o bezpečnost návštěvníků.
Turistů je stále víc
V Česku se za první tři čtvrtletí minulého roku ubytovalo celkem 5,1 miliónu zahraničních turistů, kteří zde strávili dohromady 16,1 miliónu nocí. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2005 to představuje nárůst o 3,8 procenta.
ČTK to včera na zahájení veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour na brněnském výstavišti řekl ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek (KDU-ČSL). Poprvé byl přitom nárůst počtu turistů v regionech větší než v Praze.
Česká republika by měla podle Čunka získat v příštích sedmi letech na rozvoj cestovního ruchu 27 miliard korun z evropských fondů. Kraje by z této částky měly získat 25 miliard korun, zbylé dvě miliardy korun skončí na ministerstvu pro místní rozvoj. "Jak s dotacemi naložit, rozhodnou samy kraje. Lidé z regionů nejlépe vědí, jak peníze na rozvoj cestovního ruchu použít," řekl Čunek.