Článek
Stroj letěl z letiště Svjatošyne do Hostomelu, kde čekal Porošensko a další vysocí ukrajinští představitelé.
Na vzniku tohoto transportního letadla spolupracovaly přední podniky světového leteckého průmyslu z USA, Velké Británie, Francie, Německa a mnoha dalších zemi. Porošenko vyzdvihl, že jde o unikum v historii ukrajinského letectví, které potvrzuje potřebu zahájit výrobu ve spolupráci se západními partnery.
Porošenko doufá, že stroj na mezinárodních trzích uspěje a dočká se velkosériové produkce. Zájem má zejména Indie, která používá An-32. Podle odhadů expertů je na trhu prostor pro až 700 kusů letadel této kategorie.
Stroj o rozpětí 29 metrů a délce 25 metrů má být schopen nést až 8 tun nákladu. Na vývoji s podnikem Antonov se podílela saúdská firma Taqnia Aeronautics. Saúdové mají v projektu padesátiprocentní podíl.
An-132D je odvozen z Antonovu An-32, má ale upravenou přední část trupu. Poháněn je dvěma motory Pratt & Whitney Canada PW150A o výkonu 3782 kW, které mají třístupňový nízkotlaký axiální kompresor. Využity jsou i ve stroji Bombardier Q400, což je prodloužená verze dopravního dvoumotorového letounu de Havilland Canada Dash 8.
An-132D má vrtule Dowty R408, západní avioniku od společnosti Honeywell a klimatizaci Liebherr. Pomocná startovací jednotka APU je od firmy Hamilton Sundstrand.