Článek
„Brněnské turbíny se běžně využívají ve městech po celém světě pro centrální zásobování teplem. Vyhřívání chodníků je ale v naší více než stoleté historii premiéra,“ řekl ředitel Siemens Industrial Turbomachinery Vladimír Štěpán.
V Michiganu sněží v průměru 32 dní v roce a za tu dobu tam napadne téměř 180 centimetrů sněhu. Proto město už v roce 1988 vybudovalo systém na vyhřívání chodníků s využitím odpadního tepla z výroby elektrické energie. Potrubí pod chodníky pokrývá skoro celé centrum města. Nyní byl systém modernizován a nasazena nová turbína.

Turbína se vezla kamiónem do Antwerp a pak lodí do USA
Z Brna putovala kamiónem do Antwerp a pak lodí do USA. Cenu turbíny firma neupřesnila. Celý systém ve městě Holland nyní pohání tři turbíny z dílny Siemens, vedle té brněnské parní ještě dvě spalovací, které byly vyrobené v Berlíně.
Plastové potrubí je uloženo v podloží o tloušťce zhruba osm centimetrů, na které je buďto natažen asfalt, nebo tenká vrstva písku a na ní dlažební kostky. Díky vyhřívání chodníků nemusí ve městě používat chemickou sůl.

Turbína v brněnské výrobní hale