Článek
„Prodej nepotravinářského zboží vzrostl o 14 procent, prodej pohonných hmot o 13,1 procenta. Růst zaznamenaly všechny hlavní sortimenty nepotravinářského zboží. Nejvíce vzrostl prodej oděvů a obuvi, který loni v dubnu výrazně klesl,” ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ
Také prodej motorových vozidel už druhý měsíc vykazuje vysoké meziroční růsty. Naopak prodej potravin se mírně snížil,“ říká Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ.
K meziročnímu růstu tržeb nepotravinářského zboží podle statistiků přispěla nízká srovnávací základna loňského dubna a také postupný nástup prodeje přes internet u řady kamenných prodejen.
Lidé vzali zahrádky ztečí, restauracím navýšily tržby o 60 procent
Obchody s oděvy a obuví utržily o 80 procent více než loni v dubnu, kdy se potýkaly s největším propadem tržeb ze všech segmentů.
Tržby se zvýšily i prodejnám s počítači a komunikačními technologiemi, a to o 30,6 procenta. Obchody s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci měly tržby vyšší o 20,7 procenta. Tržby rostly i e-shopům, a sice o 14,2 procenta.
„Zákazníci se v dubnu ještě do všech prodejen nevrátili, protože nemohli. Nesmíme zapomenout, že opatření o uzavření velké části provozoven maloobchodu platilo až do 10. května,” konstatovala Jana Mücková ze skupiny LOGeco.
„Výsledek meziročního růstu tak jenom ukazuje, jak jsme se s pandemií a zavřenými obchody naučili žít. Nejvíce to pak dokládá 80procentní nárůst tržeb prodejců oděvů a obuvi,“ dodala s tím, že v dubnu 2020 byla opatření přísnější než letos.