Článek
Při očištění o sezónní vlivy tržby vzrostly meziročně o pět procent, meziměsíčně o 0,6 procenta.
Za nepotravinářské zboží vzrostly tržby meziročně o 12,9 procenta. Meziroční vývoj neočištěných tržeb byl ovlivněn vyšším počtem pracovních dní, kterých bylo letos o dva více než ve stejném měsíci loňského roku, a také velikonočními svátky. „V loňském roce se velikonoční nákupy realizovaly v průběhu dubna, zatímco v letošním roce se soustředily na konec března,“ uvedl ČSÚ.
Výrazně vzrostly tržby přes internet nebo prostřednictvím zásilkových služeb, a to o 20,3 procenta. Prodejci oděvů a obuvi utržili o 19,9 procenta více než v dubnu loňského roku.
„Nedochází ani k citelnému poklesu, ani nárůstu a maloobchod si již řadu měsíců udržuje svoji velice solidní výkonnost. V porovnání s loňskem však spotřebitelé kladou mnohem větší důraz na spotřebu nepotravinářského zboží,“ uvedl hlavní ekonom společnosti Cyrrus Lukáš Kovanda.
„Naopak spotřeba potravin se meziročně dokonce propadá. To signalizuje, že jsou si spotřebitelé poměrně jistí ohledně své finanční situace v nejbližší době,“ dodal ekonom.