Článek
„Na českém trhu byly stabilní prodeje značky Staropramen,” stojí ve zprávě, podle níž si značka Staropramenu Braník udržela pozici druhého nejprodávanějšího piva v Česku v rámci maloobchodu.
Firma již dříve uvedla, že jí prodeje piva a nápojů klesly o 40 tisíc hektolitrů na 3,12 miliónu hektolitrů. Export vzrostl o sedm procent na více než 600 tisíc hektolitrů.
Zahraniční prodeje nejvíce rostly na Slovensku, v Británii a Německu. Staropramen se prodává v 36 zemích světa.
Dlouhodobě česká dvojka
Jednička na českém trhu Plzeňský Prazdroj loni prodala v Česku a v zahraničí deset miliónů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Tržby společnosti vzrostly o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.
Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.
Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. jež Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur. Do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.