Hlavní obsah

Tržby Staropramenu stouply o 520 miliónů. Přesto firma 2,74 miliardy prodělala

Skupina Pivovary Staropramen loni prodělala 2,74 miliardy korun, meziročně o 18 procent více. Důvodem byly podle výroční zprávy odpisy. Tržby vzrostly o 520 miliónů na 8,48 miliardy korun, více než 5,3 miliardy utržila skupina v zahraničí. Tržby za pivo v Česku klesly skupině mírně pod tři miliardy korun, zahraniční vzrostly nad 4,5 miliardy.

Článek

„Na českém trhu byly stabilní prodeje značky Staropramen,” stojí ve zprávě, podle níž si značka Staropramenu Braník udržela pozici druhého nejprodávanějšího piva v Česku v rámci maloobchodu.

Firma již dříve uvedla, že jí prodeje piva a nápojů klesly o 40 tisíc hektolitrů na 3,12 miliónu hektolitrů. Export vzrostl o sedm procent na více než 600 tisíc hektolitrů.

Zahraniční prodeje nejvíce rostly na Slovensku, v Británii a Německu. Staropramen se prodává v 36 zemích světa.

Dlouhodobě česká dvojka

Jednička na českém trhu Plzeňský Prazdroj loni prodala v Česku a v zahraničí deset miliónů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Tržby společnosti vzrostly o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.

Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. jež Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur. Do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám