Článek
„Poslední dva roky byly pro celé odvětví velmi složité, protože jsme se museli potýkat jak s dopady pandemie nemoci covid-19, tak i s narůstajícími cenami energií, surovin a materiálu,“ uvedl Didier Pfleger, předseda představenstva Škody Transportation.
Škodovka minulý rok investovala do výroby v Plzni, Ostravě, Šumperku i finském Otanmäki 1,4 miliardy, to je meziroční nárůst o skoro sedmdesát procent.
Škoda Transportation nemusí Českým drahám vracet více než miliardu
Do výzkumu a vývoje vložila dvě miliardy, o pětinu více než předloni.
„Podmínkou našeho dalšího růstu je schopnost nabízet zákazníkům nové technologie, zefektivnit výrobu a výrazně pokročit v digitalizaci. Věřím, že úspěchy dosažené v těchto oblastech v roce 2021 nám pomohou, abychom byli ještě více konkurenceschopní největším evropským hráčům a získávali zakázky i na nových teritoriích,“ podotkl Pfleger.
Podnik zaměstnává přes 6500 lidí, loni jich přibylo osm set. Škodu Transportation vlastní PPF a spadá do širší skupiny Škoda Group.