Článek
„Meziročně rostly tržby za nepotravinářské zboží, potraviny i pohonné hmoty. K celkovému růstu maloobchodních tržeb přispěl nejvíce internetový a zásilkový prodej,“ řekla Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ.
Oproti lednu pokles zaznamenaly téměř všechny sledované sortimenty, nejvíce pak zboží pro volný čas a domácí potřeby. Do nákupu zbytného se tedy nikdo zatím nehrne, upozornil ekonom Creditas Petr Dufek.
„Růstový trend, který jsme tu viděli v předchozích měsících, zatím nevydržel. Je vidět, že lidé se v nakupování drží zpátky, opatrně vybírají a zřejmě čekají na zajímavější ceny,“ komentoval Dufek.
Předchozí tři roky podle něj zákazníky přinutily více vybírat, porovnávat a častěji se i podívat do kamenných i virtuálních obchodů za hranicemi.