Článek
Studie dále ukázala, že deset největších společností ve spotřebním průmyslu vykázalo celkové tržby ve výši 846 miliard dolarů. „Globální ekonomika čelila celé řadě výzev včetně inflace, krize eura a přírodních katastrof. Přiměřené tržby za spotřební zboží jsou ukazatelem toho, že globální ekonomika se opět pomalu vzmáhá,“ uvedl Ira Kalish, ředitel oddělení spotřebitelského průmyslu ve společnosti Deloitte.
Z hlediska tržeb se nejvíce dařilo společnostem z Afriky a Středního východu, jejichž tržby vzrostly o 24 procent. Pokud jde o Evropu, ta vykázala pouze čtyřprocentní nárůst.
Firmy z elektronického sektoru v čele
Poprvé obsadily první tři příčky společnosti z elektronického sektoru. První místo již pátým rokem obhájila společnost Samsung. Druhá příčka patří společnosti Apple, která si za posledních pět let polepšila o 21 míst, a jako třetí se opět umístila společnost Panasonic Corporation.
Studie se rovněž zaměřila na trendy, které lze vysledovat v chování spotřebitelů, především z hlediska digitálního byznysu. Mezi spotřebiteli se stále rozšiřuje používání tzv. chytrých telefonů a tabletů, což se výrazně projevuje i na tom, jakým způsobem spotřebitelé nakupují. Průzkum zjistil, že 58 procent spotřebitelů vlastnících chytrý telefon jej použilo pro nákup v obchodech.
Desítka největších společností ve spotřebním průmyslu | ||||
---|---|---|---|---|
místo | společnost | země původu | čisté tržby za rok 2011 (v mld. dolarů) | růst čistých tržeb za rok 2011 (v %) |
1 | Samsung Electronics | Jižní Korea | 150,152 | 6,7 |
2 | Apple | USA | 108,249 | 66,0 |
3 | Panasonic Corporation | Japonsko | 99,412 | -9,7 |
4 | Nestlé | Švýcarsko | 94,704 | -10,1 |
5 | The Procter & Gamble Company | USA | 83,680 | 1,4 |
6 | Sony Corporation | Japonsko | 70,022 | -12,3 |
7 | PepsiCo | USA | 66,504 | 15,0 |
8 | Unilever Group | Nizozemsko a Velká Británie | 64,721 | 5,0 |
9 | Kraft Foods Inc. (nyní Mondelēz International) | USA | 54,365 | 10,5 |
10 | Nokia Corporation | Finsko | 53,846 | -8,9 |
Zdroj: Deloitte |