Hlavní obsah

Tržby Kofoly loni poskočily o 10 procent, přiblížily se k devíti miliardám

Ostrava

Desetiprocentní nárůst tržeb oproti roku 2022 zaznamenala loni nápojářská skupina Kofola. Dosáhly 8,69 miliard korun. Provozní zisk před odpisy EBITDA podle předběžných hospodářských výsledků vzrostl o 12,6 procenta na 1,25 miliardy.

Foto: Kofola

Výrobní linka závodu Kofola

Článek

„Rok 2023 byl pro nás do jisté míry přelomový. Z pohledu strategického rozvoje jsme se vrátili k plánům předkrizových let. Akvizičně jsme byli nejaktivnější za poslední roky, vstupujeme do nových byznysových příležitostí, které mají potenciál posunout celou skupinu zas o krok vpřed,“ okomentoval loňské hospodářské výsledky Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

Dodal, že na růstu se podepsala nejvíce letní a vánoční sezona v nápojích v Česku a na Slovensku. „Přestože jsme čekali výrazný pokles prodaného objemu nápojů, naše silné značky si dokázaly udržet své konzumenty. V segmentu čepovaných nápojů, kde je na trhu obecně cítit velký propad, jsme díky tradiční Kofole dokonce rostli,“ popsal.

K výsledku skupiny ale pomohly i další pilíře firmy. „Největším skokanem roku se stalo UGO, které vyrábí čerstvé šťávy a balené saláty a provozuje Freshbary a Salaterie, restaurace se zdravou stravou,“ poukázal finanční ředitel Martin Pisklák s tím, že úspěšný rok má za sebou také LEROS, výrobce bylinných směsí a čajů.

Do letošního roku vstoupila Kofola hned s několika novými divizemi, které firma zřídila díky akvizicím z konce roku 2023, mezi něž patřila koupě jablečných sadů na Úsovsku a spoluvlastnictví kávových plantáží v Kolumbii. K nim skupina v lednu koupila 49procentní podíl ve společnosti Mixa Vending, díky němuž posílí provozování nápojových a svačinových automatů. A na schválení Antimonopolním úřadem čeká koupě většinového podílu společnosti Pivovary CZ Group, která produkuje piva Holba, Zubr a Litovel.

Skupina Kofola má 11 výrobních závodů v pěti evropských zemích, zaměstnává více než dva tisíce lidí.

Výběr článků

Načítám