Článek
Celkové tržby skupiny největších 250 maloobchodníků dosáhly 3,94 biliónu dolarů (asi 78,8 biliónu korun). Podíl deseti největších maloobchodníků na celkových tržbách ovšem opět klesl, a to na 29,4 procenta z 30 procent v roce 2009 a 30,2 procenta v roce 2008.
V roce 2010 dosáhli největšího růstu maloobchodníci v Latinské Americe, Africe a na Blízkém východě. I přes dobré výsledky mají nicméně retailové řetězce obavy ze zhoršení globální ekonomiky ve druhé polovině tohoto roku.
„Globální ekonomika zpomaluje a růst na předních světových trzích včetně České republiky bude v roce 2012 zřejmě pomalejší než v roce 2011. Krize eurozóny nadále snižuje důvěru investorů a spotřebitelů,“ uvedl Martin Tesař ze společnosti Deloitte ČR.
Zastoupení firem v první desítce největších maloobchodníků se ve srovnání s loňským rokem téměř nezměnilo. Pozici jedničky na trhu si nadále drží americký Wal-Mart před francouzským Carrefourem. Třetí místo mezi top řetězci letos patří britskému řetězci Tesco, které předstihlo německé Metro.
Deset největších maloobchodníků | |||
---|---|---|---|
pořadí | společnost | země | tržby ve finančním roce 2010 (v miliónech dolarů) |
1. | Wal-Mart | USA | 418 952 |
2. | Carrefour | Francie | 119 642 |
3. | Tesco | Velká Británie | 92 171 |
4. | Metro | Německo | 88 931 |
5. | Kroger Co. | USA | 82 189 |
6. | Schwarz | Německo | 79 119 |
7. | Costco | USA | 76 255 |
8. | Home Depot | USA | 67 997 |
9. | Walgreen | USA | 67 420 |
10. | Aldi | Německo | 67 112 |
Zdroj: Deloitte a STORES Media |