Hlavní obsah

Tržby i zisky mu rostou, přesto Netflix po celém světě zdražuje

Netflix, největší streamovací platforma na světě, vykázal dobré hospodářské výsledky za letošní třetí čtvrtletí. Růstová křivka nových předplatitelů však zpomaluje, a tak společnost hledá nové způsoby, jak udržet svou ziskovost, a tím i přízeň investorů. Řešení je zatím jednoduché: zdražování.

Foto: Vennenbernd Rolf, ČTK

Ilustrační foto

Článek

Ve čtvrtek Netflix oznámil, že ve třetím kvartálu dosáhl čistého zisku 2,36 miliardy dolarů (54,9 miliardy Kč), což bylo meziročně o 41 procent více. Rostly i tržby, a to o 15 procent na 9,82 miliardy dolarů (228,4 miliardy Kč).

Čísla překonala odhady analytiků. Pozitivní zprávy se tak projevily i na ceně akcií, v pátek v předobchodní fázi posilovaly o více než šest procent. Přesto společnost musí své investory ubezpečovat o světlé hospodářské budoucnosti.

Ve čtvrtek jim sdělila, že „pracuje na zlepšení naší monetizace zdokonalováním našich plánů a cen“ a že za poslední měsíc již zvýšila ceny v Japonsku a částech Evropy, na Středním východě a v Africe, napsal britský server BBC.

Netflix v tichosti zdražil předplatné

Ekonomika

V Česku o pětinu

Zdražení předplatného se ostatně nevyhnulo ani České republice, kde došlo k navýšení cen v průměru o pětinu v srpnu. Jednalo se o vůbec první zdražení Netflixu za osm let jeho dostupnosti v Česku. Od tohoto týdne se pak vyšší ceny než doposud týkají také uživatelů v Itálii a Španělsku.

K úpravě ceníku se Netflix rozhodl mj. proto, že příbytek předplatitelů poháněný zásahem proti sdílení hesel, k čemuž se firma odhodlala před dvěma lety, začíná slábnout. Ve třetím čtvrtletí služba přidala 5,1 milionu nových předplatitelů, což je nejmenší nárůst za více než rok.

Společnost je pod tlakem investorů, které zajímá, jak to bude s růstem v dalších letech, protože růst prostřednictvím nových předplatitelů už je vzhledem k masivnímu dosahu služby hůře dosažitelný. Aktuálně má Netflix více než 282 milionů předplatitelů po celém světě.

Podle analytiků je tak řešením dalšího růstu zavedení reklam, které by se nakonec mohly stát pro Netflix velkým byznysem. Na některých trzích už Netflix nabízí levnou variantu předplatného právě s reklamami a v příštím roce by tato možnost měla být dostupná ve více zemích.

Matt Britzman, hlavní akciový analytik společnosti Hargreaves Lansdown, uvedl, že silné finanční postavení staví Netflix do pozice, kdy si může nadále dovolit utrácet za nové hity, což je klíčové pro to, aby si před uživateli obhájil zdražení.

„Jedná se ze své podstaty o vrtkavý trh, kde spotřebitelé rádi vymění streamovací službu, pokud si myslí, že za své peníze nezískávají adekvátní protihodnotu,“ řekl BBC.

Mediální skupina Paramount Global se spojí s firmou Skydance Media

Ekonomika

Výběr článků

Načítám