Článek
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali tržby na 10,8 miliardy dolarů. Průměrné prodejní ceny se v prvním čtvrtletí zvýšily o 11 procent, jednotkové objemy vzrostly o tři procenta, sdělila firma.
Coca-Cola v únoru uvedla, že letos bude dál zvyšovat ceny nealkoholických nápojů „po celém světě“. Chtěla je ale zvyšovat mírnějším tempem než konkurenční PepsiCo, která si mezitím dala ve zvyšování cen pauzu.
Obě firmy dohromady mají téměř dominantní postavení na světovém trhu sycených nápojů, takže zvýšení cen Coca-Cole prochází bez většího odporu spotřebitelů, uvedla agentura Reuters.
Výrobci spotřebního zboží zvyšují ceny, aby do nich promítli vyšší náklady na komodity a suroviny, které vznikly částečně v důsledku problémů v dodavatelském řetězci. Ty zapříčinila pandemie covidu-19 a dál je zhoršil rusko-ukrajinský konflikt.
Provozní marže Coca-Coly v prvním čtvrtletí činila 30,7 procenta oproti 32,5 procenta o rok dříve. Ani zvýšení cen totiž nepomohlo plně kompenzovat dopad vyšších provozních nákladů, zvýšení výdajů na marketing a investice a vliv silnějšího dolaru.