Článek
Dohromady v Česku a na Slovensku utržila Student Agency za prodej letenek rekordních 3,15 miliardy korun.
Druhý největší tuzemský prodejce letenek Asiana již v únoru uvedl, že loni vystavil letenky za více než dvě miliardy korun.
Dvoumiliardových tržeb dosáhl díky rychlému růstu také český prodejce SkyPicker.com, který ale prodává letenky na globálním trhu.
"Rok 2015 byl pro leteckou dopravu velmi příznivý. Ceny letenek se u řady destinací ocitly na nejnižší úrovni za posledních pět let. Za rekordní ceny se prodávaly letenky i do vzdálenějších destinací jako je New York, Karibik nebo Dubaj, kam se cestovalo oproti roku 2014 o třetinu levněji. Na lety po Evropě s nízkonákladovými aerolinkami lidé často nepotřebují více než pět set korun na cestu. To jsou momenty, které v loňském roce zákazníky motivovaly k tomu, že cestovali více," řekla ředitelka prodeje letenek Student Agency Věra Janičinová.
O Paříž je opět zájem
Nejsilnějším prodejním měsícem roku 2015 byl leden, kdy prodejci vystavili přes 23 tisíc kusů letenek.
Žebříčky oblíbenosti se v loňském roce nijak nezměnily. Nejvíce Čechů se ze zámořských destinací vydalo do Thajska, na Srí Lanku, Bali nebo do USA, především do New Yorku, Miami a Los Angeles. Češi ve větší míře začínají objevovat také Vietnam, Čínu a Japonsko.
"Francouzská metropole patří dlouhodobě k nejoblíbenějším destinacím českých cestovatelů pro prodloužené víkendy. Pokles prodejů v řádech desítek procent jsme zaznamenali na konci roku bezprostředně po teroristických útocích. Aktuálně už se Paříž vrací na první příčky žádaných destinací," dodává Janičinová.