Článek
Inspekce od počátku července do konce září zkontrolovala 74 kanceláří a agentur a u 25 z nich našla chyby. Celkem uložila 27 pokut v hodnotě 292 tisíc korun.
Některé kontrolované cestovní agentury si podle ČOI například svévolně prodloužily lhůtu k vyřízení reklamace z 30 dnů na 90. Další pak zákazníky dostatečně neinformovaly o podmínkách zájezdů a souvisejících službách.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
"V jednom případě byly poskytnuty spotřebiteli rovněž zavádějící informace o řešení případného sporu formou rozhodčího řízení," uvedla inspekce.
Předpisy porušila také cestovní agentura, když v propagačních a jiných materiálech neuvedla, pro jakou cestovní kancelář zájezd zprostředkovává.
"Pozitivním zjištěním je, že se naši inspektoři setkávali v menším rozsahu než v předchozím období s porušením informačních povinnosti o ceně nabízených služeb," řekl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.