Hlavní obsah

Tramvaje na prodej. Plzeň se zbaví všech Aster

Právo, Ivan Blažek
Plzeň

Chcete hodně neobvyklé vozidlo? V Plzni si můžete takové pořídit. Měří dvacet metrů, váží přes čtyřiadvacet tun, jeho maximální rychlost nepřekročí sedmdesátku, kromě šoféra může uvnitř sedět čtyřicet lidí a více než sto stát, stáří zhruba dvacet let a počet najetých kilometrů se blíží k milionu.

Foto: Foto PMDP

Flotila plzeňských tramvají typu Astra je na prodej

Článek

Cena? Necelých tři sta tisíc, přitom pořizovací byla skoro čtyřicet milionů. A ještě detail: jezdí po kolejích. Jde o tramvaje Astra. Prodávají je Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP), cestující je znají hlavně z linky č. 1.

„Tramvají typu Astra máme sedm a k prodeji je nabízíme všechny s výjimkou jediné – uvažujeme o tom, že si soupravu č. 301 ponecháme a zařadíme ji mezi naše historické vozy,“ řekl Právu René Vávro, tiskový mluvčí PMDP.

Plzeňští studenti vymysleli tramvaj budoucnosti. Bude bez řidiče

Věda a školy

Nízkopodlažní vozy z plzeňské Škodovky koupil zdejší dopravní podnik v letech 1998 až 2000, počty ujetých kilometrů se pohybují od 730 do 945 tisíc.

Dvě tramvaje jsou k mání hned – jedna má za sebou nehodu a přijde zájemce na čtvrt milionu, druhá na tři sta tisíc – další budou odstaveny v říjnu letošního roku.

„I jejich ceny se budou pohybovat kolem tří set tisíc korun,“ sdělil Vávro. Relativně nové astry jsou nejstaršími provozními vozy v plzeňském tramvajovém vozovém parku, jiné starší typy totiž prošly modernizací. Astry nic podobného nečeká.

„Dosáhly své morální i technické životnosti a jejich modernizace byla shledána jako neekonomická,“ poznamenal Vávro a připomněl, že vysloužilé tramvaje nahrazují moderní, komplexně nízkopodlažní tramvaje EVO2 – „Evičky“, klimatizované stroje z Krnovských opraven a strojíren. Ty vyjdou na téměř 33 milionů, mají kapacitu až 260 cestujících, pohodlnější sedačky a jsou tišší než astry.

Do pražských ulic vyjely rekonstruované tramvaje T2

Domácí

„V případě, že bychom se rozhodli nenahradit zbývající tramvaje typu Astra, které máme ještě v provozu, museli bychom na nich provádět vyšší stupeň údržby, takzvanou střední prohlídku,“ upozornil Vávro. „Její cena se pohybuje v jednotkách milionů za jeden vůz a opakuje se periodicky každých čtyři až pět let,“ dodal.

Související články

Brno opět čeká vlna dopravních omezení

V Brně startuje nová stavební sezona, která přinese dopravní uzavírky i tramvajové výluky. Mezi největší plánované akce patří rekonstrukce vytěžované tepny...

Námraza na Benešovsku zastavila vlaky

Námraza na troleji ve středu ráno zkomplikovala železniční dopravu mezi Benešovem a Prahou. Několik osobních vlaků Českých drah (ČD) muselo být na části trati...

Výběr článků

Načítám