Článek
"Nejsme schopni, respektive Sdružení dovozců automobilů není schopno zaručit účast většiny značek," řekl generální ředitel firmy Jiří Kuliš České televizi.
Na Autosalonu 2014 se mělo představit 135 firem, a to na ploše asi 25 000 metrů čtverečních. Pořadatelé očekávali na této akci až 80 000 návštěvníků.
Autosalon patříval k nejoblíbenějším veletržním akcím. V roce 1987 se na něj přišlo podívat na premiéru Škody Favorit 600 000 lidí. Ještě před deseti lety platil Autosalon za prestižní veletrh, navštěvovalo jej kolem 150 tisíc fanoušků automobilů a vystavovatelé se svými výrobky jen hrnuli. Například BMW si v roce 2003 dokonce do Brna schovalo světovou premiéru tehdejší generace řady 5.
Ročník 2013 ale navštívilo jen necelých 80 000 lidí a odborníci jej podle ČT nehodnotili jako povedený. To uznává i vedení Veletrhů. Přesto ovšem ještě loni pořadatelé plánovali, že Autosalon bude do budoucna na brněnském výstavišti každoročně, předtím se konal každý druhý rok.
"Rozhodnout musí Brno," řekl k pořádání veletrhu tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.
Raději žádný než špatný
"Letošní Autosalon měl být mimořádný. Chtěli jsme trošku napravit reputaci z minulého roku. To by se nám ale nepovedlo, takže věříme, že se to podaří v příštím roce, pokud by se k tomu značky postavily trošku jinak," zdůraznil generální ředitel.
Na loňském ročníku Autosalonu pořadatelé původně čekali 30 značek, vystavovalo jich nakonec pouhých 13. Největší expozici na čtyřdenní akci, která se konala začátkem dubna, měla automobilka Hyundai.
Mladoboleslavská Škoda do Brna přivezla nový model Octavie Combi třetí generace, která si svou světovou premiéru odbyla na březnovém autosalonu v Ženevě.
Na jaro Veletrhy Brno Autosalon přesunuly, protože importéři o tento termín projevili větší zájem. Na zájmu vystavovatelů se to ale loni neprojevilo a vzhledem k recesi v oboru některé firmy účast odřekly na poslední chvíli.