Článek
Výrobu firma částečně obnovila v týdnu od 6. září, vyrobila několik stovek aut, běžně jich produkuje kolem tisícovky denně. Další týden se ale linky opět zcela zastavily, nyní se zaměstnanci postupně vrátí k plné produkci. Po dobu odstávky dostávali pracovníci Toyoty 80 procent průměrného platu.
Naopak mladoboleslavská Škoda Auto se na odstávku kvůli nedostatku čipů připravuje, chystá ji na celý příští týden, kdy využije jednoho dne státního svátku. Zaměstnanci všech tří českých závodů Škody zůstanou doma za 85 procent průměrné mzdy, což zhruba odpovídá dennímu výdělku.
Škodovka znovu zastaví výrobu. Nemá čipy, píšou odbory
Podle škodováckých odborů jsou odstávky v továrnách koncernu Volkswagen po celém světě.
„Částečně jsou preferovány některé vysokomaržové společnosti jako Porsche a Audi. Plánované odstávky jsou důležité zejména pro plánování dodavatelů a logistických toků,” uvedl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.
Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zaměstnává v Kolíně asi 2500 lidí, loni 1. dubna spustila nábor nových zaměstnanců do výroby modelu Yaris, přijmout chce až tisíc lidí. Představuje jednoho z největších exportérů v Česku a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku.
Podle dat Sdružení automobilového průmyslu klesla v loňském roce výroba aut v kolínské automobilce o 26,4 procenta na 147 865 aut.