Článek
Toyota byla v roce 2019 po Volkswagenu druhou největší automobilkou na světě. Podle předběžných dat se na tomto pořadí v loňském roce nic nezměnilo.
Na celkové prodejní výsledky měla vliv silná poptávka po modelech na hybridní pohon. Prodej takových vozidel meziročně klesl jen o šest procent na 529 054 vozů. Podíl hybridů na celkových prodejních výsledcích značky činil 53 procent, z toho v západní Evropě 65 procent.
Škodovek se loni celosvětově prodalo skoro o pětinu méně
Divize Toyota Motor Europe zajišťuje prodej na trzích západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka, Arménie, Ázerbájdžánu, Gruzie a Ruska, stejně jako v několika státech v Asii, jako je Izrael nebo Kazachstán.
Loňský rok silně poznamenala globální pandemie nemoci covid-19. Zejména na jaře došlo k prudkému poklesu poptávky, zasažena byla v důsledku narušení dodavatelských řetězců i výroba. Jen Česku se prodeje automobilkám propadly o 19 procent.