Hlavní obsah

Toyota v Evropě prodala méně aut, podíl na trhu ale zvýšila

Novinky, ČTK, bož

Japonská automobilka Toyota Motor loni v Evropě prodala 993 113 vozů Toyota a Lexus. Meziročně je to pokles o devět procent, nicméně pokles v celém automobilovém odvětví činil zhruba 20 procent. Automobilka také zvýšila podíl na evropském trhu o 0,7 bodu na šest procent. To je rekord za dobu působení automobilky v Evropě. Společnost to oznámila v pátek.

Foto: Toyota

Toyota RAV4 (Ilustrační foto)

Článek

Toyota byla v roce 2019 po Volkswagenu druhou největší automobilkou na světě. Podle předběžných dat se na tomto pořadí v loňském roce nic nezměnilo.

Na celkové prodejní výsledky měla vliv silná poptávka po modelech na hybridní pohon. Prodej takových vozidel meziročně klesl jen o šest procent na 529 054 vozů. Podíl hybridů na celkových prodejních výsledcích značky činil 53 procent, z toho v západní Evropě 65 procent.

Škodovek se loni celosvětově prodalo skoro o pětinu méně

Ekonomika

Divize Toyota Motor Europe zajišťuje prodej na trzích západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka, Arménie, Ázerbájdžánu, Gruzie a Ruska, stejně jako v několika státech v Asii, jako je Izrael nebo Kazachstán.

Loňský rok silně poznamenala globální pandemie nemoci covid-19. Zejména na jaře došlo k prudkému poklesu poptávky, zasažena byla v důsledku narušení dodavatelských řetězců i výroba. Jen Česku se prodeje automobilkám propadly o 19 procent.

Související články

Výběr článků

Načítám