Článek
Toyota se trápí již několik měsíců. Kvůli poruchám musela svolat k opravě na 8,5 miliónu vozů po celém světě. Šéf společnosti se navíc musel zpovídat před americkým Kongresem, ve Spojených státech byla prodána většina poruchových aut.
Společnost kvůli tomu vytvořila bezpečnostní výbor, který se má problémy zabývat. „Pozorně poslouchat naše zákazníky je naším nejdůležitějším krédem k opětovné získání důvěry našich klientů,“ řekl na prvním zasedání výboru šéf Toyoty Akio Toyoda.
Výbor také rozhodl, že najme nezávislé odborníky, kteří se vyjádří k současným problémům ohledně kontroly kvality vozů. V červnu pak hodlá výbor vydat první zprávu svých šetření.
Chronologický vývoj problémů Toyoty | |
---|---|
září 2007 | v USA svoláno k opravě 55 tisíc vozů Camry a Lexus kvůli podlahovým rohožím |
říjen 2009 | v USA svoláno k opravě 3,8 miliónu Toyot a Lexusů kvůli podlahovým rohožím |
listopad 2009 | v USA navýšen počet svolávek kvůli rohožím na 4,2 miliónu |
leden 2010 | v USA k opravě svoláno na 2,3 miliónu vozů kvůli plynovým pedálům (většina z nich byla již předtím svolána kvůli podlahovým rohožím) |
zároveň bylo svoláno dalších 1,1 miliónu vozů kvůli podlahovým rohožím | |
únor 2010 | v Evropě svoláno 1,8 miliónu vozů kvůli problémům s pedály |
v Japonsku se objevilo na 200 zpráv o závadách na modelu Prius | |
následně bylo po celém světě svoláno na 436 tisíc Priusů kvůli brzdám | |
Zdroj: BBC |