Článek
Toyota byla loni zasažena problémy s kvalitou automobilů. Její prodej ve Spojených státech mírně klesl, zatímco GM na tomto trhu vykázala nárůst o více než šest procent. V Číně, která je největším automobilovým trhem na světě, prodej GM stoupl o 29 procent, zatímco prodej Toyoty se zvýšil o 19 procent.
Společnost Toyota si svou vedoucí pozici na trhu vybudovala nabídkou spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Na její pověst výrobce kvalitních vozů však v poslední době mají negativní dopad rozsáhlá svolávání automobilů k opravě.
"Nezaměřujeme se na to, kdo je číslo jedna," uvedl mluvčí GM George Hansen, čímž jako by lehce bagatelizoval prvenství Toyoty.
Rovněž japonská automobilka potvrdila, že jí nejde o boj s GM. "Naším cílem je stát se číslem jedna zejména u zákazníků," nechal se slyšet mluvčí Toyoty Paul Nolasco.
Toyotu se navíc snaží sesadit z vedoucí pozice na trhu německý konkurent Volkswagen. Ten je nyní největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Společnost Volkswagen, jejíž součástí je česká Škoda Auto, loni zvýšila celosvětový prodej o 13,5 procenta na rekordních 7,14 miliónu vozů.