Článek
Toyota do menšího konkurenta Suzuki investuje asi 96 miliard jenů (přes 21 miliard Kč) a získá v něm zhruba pětiprocentní podíl. Suzuki by měla naopak investovat přibližně 48 miliard jenů do Toyoty, to odpovídá při současné ceně akcií podílu 0,2 procenta.
Automobilky už v roce 2016 uvedly, že uvažují o vytvoření partnerství kvůli technologickým výzvám a potřebě udržet krok s konkurencí, která se také spojuje. Toyota je největší automobilkou v Japonsku, zatímco Suzuki patří čtvrtá příčka.
Suzuki, která se soustředí na výrobu malých automobilů, má v poslední době potíže s financováním vysokých nákladů na výzkum a vývoj technologií pro automatické řízení.
Automobilky Toyota a Suzuki už v letošním roce ohlásily dohodu o spolupráci při výrobě elektromobilů a malých vozů, připomíná Reuters. Dodává, že ke spolupráci firmy vedou i změny na trhu související s rozvojem elektromobility a samořízených vozů.