Článek
Zásilkovna ukončila s provozovatelem depa spolupráci na konci srpna. Ten však firmě znemožnil přístup do skladu, a tak jsou všechny balíčky, které se v depu nacházely 31. srpna, nyní zablokovány.
„Moc se vám touto cestou omlouváme za způsobené komplikace. Ke škodné události na depu v tomto rozsahu u nás v Zásilkovně došlo poprvé a tato skutečnost byla zapříčiněna třetí stranou,“ uvádí Zásilkovna v prohlášení na svém webu.
Mluvčí společnosti Kamil Chalupa řekl České televizi, že řádově se jedná o tisíce uvízlých zásilek. „Došlo tam k nějakému sporu a on (provozovatel depa) ty zásilky zablokoval, takže my k nim nemáme přístup,“ řekl s tím, že případem se zabývá i policie.
Vlastníkovi Zásilkovny loni klesl zisk o 40 procent
Televize Prima vypátrala vedoucího depa Jana Reslera, který tvrdí, že ztratil přehled o rozvozových a svozových zásilkách, protože Zásilkovna vypnula tamní systém. „My nic nezadržujeme, my jim to chceme dát. Ať si přijedou, klidně hned. Ale na základě auditu, který ztotožní zásilky,“ řekl.
Zásilkovna zákazníky ujišťuje, že se jedná pouze o balíky z posledního srpnového dne a že místo libereckého depa už sváží balíčky do nové lokality v Benátkách nad Jizerou.
„Všechny zásilky, které jsou dle trasování bez pohybu na depu Liberec (ul. Volgogradská), budeme refundovat z naší strany. O svoje peníze za objednávku tak nepřijdete,“ ujišťuje společnost na svém webu, kde rovněž přikládá návod, jak o vrácení peněz požádat.
Zda poškození zákazníci dostanou peníze zpět v plné výši, záleží i na pojištění. Posílají-li si lidé zásilku mezi sebou, je možné ji pojistit za částku v rozmezí od 300 do 5000 korun, u objednávek z e-shopů to je až 20 tisíc Kč.
„Zásilky nad touto hodnotou budou posuzovány s přihlédnutím k individuální situaci klienta,“ řekl ČT Chalupa.