Článek
Testovací provoz běží bez problémů. V polovině prosince se změnou jízdních řádů systém začne fungovat na všech tratích u všech dopravců v Česku, řekl Havlíček. Kontrakty se všemi dopravci jsou podle něj už většinou podepsané.
„Je třeba říci, že jak se komercializují jednotlivé tratě, máme dneska 13 dopravců, lze předpokládat, že v rámci liberalizace jich bude ještě více. A je v podstatě nemožné, aby do budoucnosti si lidé kupovali u každého z nich specifickou jízdenku,” uvedl ministr.
Havlíček si projekt OneTicket vyzkoušel na cestě z Plzně do Plas. Na jednu jízdenku jel z Plzně do Kaznějova vlakem GW Train Regio a z Kaznějova do Plas pokračoval spojem Českých drah.
Do pilotního provozu se zapojily tratě Plzeň - Most a Česká Lípa - Rumburk, na kterých jezdí pět dopravců s celkem 146 vlakovými spoji.
Z odkupu Leo Expressu Českými drahami sešlo. Už podruhé
„V pilotním provozu jsme dostali do zkoušek pět dopravců, konkrétně mezi Plzní a Mostem se pohybují čtyři a je to vybráno, protože je tady několik možností přestupů mezi jednotlivými dopravci. Na druhé trati Česká Lípa - Rumburk jsou dva dopravci, kteří tam mají souběh a jezdí tam střídavě jejich vlaky,” řekl Jan Paroubek pověřený řízením státního podniku Cendis, který má projekt na starosti.
Z Plzně do Žatce jezdí GW Train Regio a v části trati České dráhy, mezi Žatcem a Mostem a Jirkovem jsou zapojeny ještě Die Landerbahn a Regiojet UK.
Do pátku cestující koupili 6710 jízdenek v celkové hodnotě 310 287 korun. Nejvíce jich vydaly pokladny Českých drah, a sice 6474.
Než začne systém fungovat na všech železničních tratích v republice, bude na možnost nákupu jedné jízdenky pro všechny dopravce upozorňovat informační kampaň.