Článek
Tesla je jedinou zahraniční značkou elektromobilů, které při nákupech do své flotily přidává vláda provincie Ťiang-su na východě Číny, napsala CNN. Další značky zahrnují Volvo, které vlastní čínská automobilka Geely, a vozy státem vlastněné SAIC.
Od Tesly konkrétně úředníci pořizují vozy Model Y za cenu 249 900 jüanů (790 tisíc korun).
Téma nákupu amerických aut vládními úřady se stalo virálním tématem na čínských sociálních sítích, kde se mnozí diskutující pozastavují nad tím, proč by měla čínská vláda pořizovat zahraniční vozy.
Volkswagen investuje až 116 miliard do konkurenta Tesly
Tyto pochybnosti se v reakci administrativa Ťiang-su snažila rozptýlit tvrzením, že Tesla je „vozem domácí výroby, nikoli z dovozu“, jak upozornil čínský list National Business Daily. Firma totiž vyrábí auta i v továrně v Šanghaji.
Čína je pro Teslu stále důležitějším trhem, v zemi se prodala loni víc než polovina její celkové produkce, což americké automobilce přineslo čtvrtinu tržeb. To ukazuje, že vozy Tesla se v největší asijské ekonomice prodávají levněji než jinde.
Na druhou stranu firma čelí silné konkurenci čínských rivalů. Automobilka BYD v posledním loňském kvartálu předběhla Teslu a stala se největším prodejcem elektromobilů na světě. Tesla se vrátila na první místo v prvním letošním pololetí, odstup je ale těsný.