Článek
Tesco od pondělí nabízí náplasti v odstínu světlá, střední a tmavá. Řetězec uvedl, že se k takovému kroku rozhodl jako první britský supermarket, náplasti v různých barvách podle obchodníka „lépe reprezentují národ“.
Dodalo, že tak reaguje i na virální tweet Američana Dominika Apollona. Ten je členem americké skupiny propagující rasovou rovnost Race Forward.
Jeho vzkaz na Twitteru, ve kterém glosuje, že poprvé ve 45 letech použil náplast barvy své kůže a že mu to vehnalo „slzy do očí”, měl loni přes sto tisíc sdílení a komentářů.
It's taken me 45 trips around the sun, but for the first time in my life I know what it feels like to have a "band-aid" in my own skin tone. You can barely even spot it in the first image. For real I'm holding back tears. pic.twitter.com/GZR7hRBkJf
— Dominique Apollon (@ApollonTweets) April 19, 2019
Podle BBC nyní krok řetězce lidé na sítích vítají, někteří se ale pozastavují, proč to trvalo tak dlouho.
Podle odborníků nejde jen krok vstřícný k rasové rozmanitosti, ale na britském trhu existuje také dostatečná poptávka po takovém výrobku. Barevné náplasti dosud nabízely jen specializované obchody a e-shopy, relativně draze.
V Česku tyto náplasti Tesco nemá v sortimentu, uvedl na dotaz Novinek mluvčí obchodů Václav Koukolíček. Neměl ani informace o tom, že by se v nejbližší době měl tento produkt v tuzemských prodejnách objevit.