Hlavní obsah

Tesco prodá pražský obchodní dům Máj

Aktualizováno

Obchodní řetězec Tesco prodává obchodní dům Máj (oficiálně MY Národní) v Praze. Hodnota nemovitosti je 946 miliónů korun, po odečtení všech závazků dle posudku činí 171 miliónů.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Obchodní řetězec Tesco prodává obchodní dům Máj na pražské Národní třídě.

Článek

Tesco se snaží zbavit budov, které jsou staré několik desítek let a nacházejí se v atraktivní lokalitách. Budovy se totiž musí kompletně modernizovat.

„Z toho důvodu hledáme pro ně alternativní využití, tak aby mohly lépe sloužit lidem ve svém okolí. Platí to i pro obchodní dům My na Národní,“ vysvětlil mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

Na jeho provozu se zatím nic nemění. „Tesco nadále pokračuje v provozu celého obchodního domu, včetně hypermarketu v přízemí,“ dodal Koukolíček.

Původně šlo o Prior 02

Obchodní dům Máj vyrostl na místě zbořeného novogotického Šlikovského paláce. Budova byla otevřena veřejnosti v roce 1975. Původní název zněl Prior 02, později se obchodní dům přejmenoval na Máj, ale stále patřil do sítě Prior.

Tesco vlastní budovu od roku 1996. Na podzim 2009 proběhla rozsáhlá rekonstrukce a bylo změněno jméno obchodního domu na MY Národní. Obchodní dům má sedm nadzemních pater, pronajímatelná prodejní plocha je 12 tisíc metrů čtverečních.

Tvarově a stylově budova čerpá z prvků neofunkcionalismu. Podepsáni pod ní jsou architekti John Eisler, Miroslav Masák a Martin Rajniš. V roce 2006 byla díky své originální konstrukci prohlášena za kulturní památku.

Tesco prodává i další budovy

Tesco již loni prodalo svůj třetinový podíl v nákupním centru Nový Smíchov jeho majoritnímu vlastníkovi, francouzské realitní společnosti Klepierre. Pražské Obchodní centrum Letňany od něj koupila německá společnost Union Institutional Investment GmbH.

Tesco se ve finančním roce 2016/2017 v Česku propadlo do ztráty 1,09 miliardy korun. Za horším výsledkem hospodaření je podle firmy změna ocenění majetku.

Výběr článků

Načítám