Článek
„Aliance umožní oběma podnikům zlepšit kvalitu a sortiment produktů, a to při nižších cenách. To povede k posílení konkurenceschopnosti," uvedly firmy ve společném sdělení.
Carrefour je největším maloobchodním prodejcem v Evropě, Tesco má vedoucí pozici na britském trhu.
Předpokládá se, že formální dohoda o vytvoření aliance bude dokončena během dvou měsíců. Aliance má v první fázi trvat tři roky, upřesnil deník Financial Times. Podle listu se ke kroku uchylují kvůli sílící konkurenci německých řetězců Aldi a Lidl, které nabízejí sice užší sortiment, ale prosazují se akčními cenami. V Británii navíc do sektoru prodeje potravin vstupuje největší světový e-shop, americký Amazon.
Tesco působí od roku 1996 i v Česku, v současnosti zde provozuje kolem 200 obchodů. Carrefour působil v ČR od roku 1999, v roce 2005 však odešel a prodal svých 11 hypermarketů právě Tesku.