Článek
Automobily Mercedes-Benz vyrábí německý koncern Daimler. „Německá vláda nařídí okamžitě svolat 238 000 vozů společnosti Daimler v Německu,” uvedlo ministerstvo. V krátkém sdělení na svých internetových stránkách nicméně neupřesnilo, zda budou svolány rovněž automobily mimo Německo.
Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) již minulý měsíc Daimleru nařídil svolat k úpravě více než 6000 dodávkových vozů Mercedes Vito. Podle pondělní zprávy ministerstva se problém s nepřípustným softwarem kromě vozů Vito týká především automobilů GLC 220d a C 220d.
Už v neděli informoval německý list Bild am Sonntag, že německý úřad KBA objevil v dieselových motorech koncernu Daimler pět různých zařízení, která mají pomáhat dieselovým motorům splnit emisní testy. [celá zpráva]
Německý ministr dopravy Andreas Scheuer po pondělním jednání s šéfem Daimleru Dieterem Zetschem prohlásil, že koncern slíbil co nejrychlejší odstranění nepřípustného softwaru. Zetchse uvedl, že Daimler již nalezl technické řešení pro úpravu softwaru. Dodal, že koncern by se tak měl podle jeho názoru vyhnout pokutě. Daimler také upozornil, že je stále nutné dořešit některé nevyjasněné právní otázky této kauzy.
Analytik Arndt Ellinghorst ze společnosti ISI podle agentury Reuters předpověděl, že náklady Daimleru na úpravu softwaru budou nižší než 100 miliónů eur (2,6 miliardy Kč).
Zhřešil i Volkswagen
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
Mercedes-Benz má v České republice pouze několikaprocentní podíl na trhu s osobními vozy. Automobilka v tuzemsku v posledních letech vytrvale zvyšovala prodej - ze zhruba 1200 aut za rok 2004 na 8500 aut loni. Prodej za loňský rok však Mercedesu stačil pouze na dosažení tržního podílu 3,15 procenta.
V kategorii nákladních vozů je ale Mercedes-Benz na českém trhu jedničkou. Loni prodal 2178 nákladních aut, což byla více než pětina ze všech registrovaných nových nákladních vozů v Česku.