Hlavní obsah

Televizní seriály a pořady obsadí reklamní výrobky

Právo, jp

Od začátku června mohou všechny české televize do svých pořadů, ale mimo zpravodajství a programy pro děti, umísťovat tzv. product placement, tedy konkrétní výrobky a značky. Firma, která své zboží do seriálu, televizního filmu či magazínu umístí, za to bude příslušné televizi platit.

Foto: Michaela Říhová, Právo

TV Nova uvedla, že firmy mají zájem o umístění svých produktů například do seriálu Ulice.

Článek

Tento způsob TV reklamy doposud české zákony nepovolovaly, i když je, zejména komerční televize, používaly. Typickým příkladem byla minerálka Korunní na stole během sobotního pořadu Volejte řediteli na Nově, kdy v jejím čele stál Vladimír Železný.

Některé digitálně vysílající TV stanice uvažují, že product placement na obrazovku umístí co nejrychleji. ČT, Prima i Nova se na možnost nového druhu reklamy připravují. Podle České televize pomohou příjmy z takové reklamy financovat původní českou dramatickou tvorbu. Nova sdělila, že výrobci mají zájem umisťovat svůj produkt především v seriálech Ulice a Ordinace v růžové zahradě.

Použití product placementu musí být před začátkem a na konci pořadu uvedeno piktogramem PP u pravého dolního rohu obrazovky ve velikosti 15 procent a po dobu pěti vteřin. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání doporučuje i textové a hlasové upozornění.

Související témata:

Výběr článků

Načítám