Hlavní obsah

Televize Nova pomohla CME k návratu do provozního zisku

Mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), která v České republice vlastní televizi Nova a další stanice, hospodařila v letošním druhém čtvrtletí s provozním ziskem 22,6 miliónu dolarů (464 miliónů korun) po ztrátě 4,6 miliónu dolarů před rokem.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Firma zaznamenala výrazný nárůst příjmů, na kterém se podílelo oživení českého trhu s reklamou.

Celkové příjmy společnosti ve druhém čtvrtletí stouply téměř o 17 procent na 205 miliónů dolarů. V samotné České republice se příjmy zvýšily téměř o dvě pětiny na více než 59 miliónů dolarů. Cena akcií CME po zveřejnění výsledků stoupla o sedm procent, akcie CETV na pražské burze rostly o 4,5 procenta.

"Naše výsledky demonstrují další výrazné zlepšení finanční pozice podniku a jsou dalším důkazem našeho obratu k lepšímu," uvedl v tiskové zprávě Michael Del Nin, jeden ze dvou generálních ředitelů CME. Čistá ztráta společnosti nicméně stoupla na 52,5 miliónu dolarů z 41,1 miliónu před rokem.

Ztráta kvůli úrokům

Skupina dosáhla ztráty hlavně kvůli úrokovým nákladům, což je výsledek nedávné restrukturalizace dluhů, uvedl analytik Pavel Petr z Patria Online.

Provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) prudce vzrostl na 41,6 miliónu dolarů z osmi miliónů dolarů ve stejném loňském období. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej podle agentury Reuters odhadovali na necelých 35 miliónů dolarů. V České republice se tento ukazatel zvýšil na 20,7 miliónu dolarů z pouhých 933 tisíc dolarů před rokem.

Součástí CME v Česku je společnost CET 21, která drží licence na vysílání televizních stanic Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Fanda, Smíchov a Telka. CME vedle Česka provozuje televize na Slovensku, v Bulharsku, Rumunsku, Chorvatsku a ve Slovinsku.

Společnost CME se loni dostala do hlubokých ztrát kvůli odlivu inzerentů v České republice, která je jejím největším trhem. Tento odliv následoval po zvýšení cen reklamy zavedeném bývalým vedením firmy, které tak chtělo kompenzovat útlum na českém trhu s reklamou.

Související články

Výběr článků

Načítám