Článek
"Podobné pokusy o klamání zákazníků se čas od času objevují, a to zejména při vstupu nových operátorů na trh," řekl ředitel jednoho z odborů Telefóniky Václav Zakouřil.
Podle něj se služby snaží nabízet společnost MobilCom, která operátora U:fon provozuje. "Telefónika nás o těchto případech neinformovala," řekla Novinkám mluvčí U:fonu Jana Studničková.
Zástupci její společnosti podle Telefóniky lidem tvrdí, že je sama Telefónica pověřila oznámit, že se bude vyměňovat analogová síť za digitální a že je potřeba sepsat novou smlouvu. Nové volání prý pak bude levnější. Po lidech chtějí poslední účet za pevnou linku a také občanský průkaz. Obětí jsou podle mluvčího Telefóniky Martina Žabky hlavně senioři.
U:fon se brání
"Ztotožňujeme se s názorem Telefóniky, že jakékoli podvodné praktiky při podomním prodeji jsou naprosto nepřijatelné, a jejich nepřípustnost včetně postihů je i součástí smlouvy se společnostmi, které pro nás pracují," uvedla Studničková.
Podle ní se tak mělo stát jen v několika málo případech. "Rozhodně nejde o tisíce klientů. Podle našich informací jsou to maximálně jednotky případů. Při neprofesionálním jednání spolupráci s daným prodejcem ukončíme," uzavřela mluvčí U:fonu.
Problém s neetickým chováním dealerů má podle Rakovnického deníku i samotná Telefónica. List popisuje situaci, kdy desítky dealerů navštěvovaly postarší obyvatele Rakovníka a tvrdily jim, že se tamní radnice podílí na dotaci sep-top-boxů (důležitých pro digitální příjem televizního vysílání).
"Domníváme se, že dnešní tisková zpráva o klamajících prodejcích U:fona byla vyprovokována právě tímto článkem, který se dnes okolo sedmé ráno objevil v monitoringu Telefóniky, a že jejím cílem je předem odpoutat pozornost od vlastních problémů s dealery," míní Studničková.