Článek
Během 5,5 roku firma zredukovala počet pracovníků o více než 9000 lidí. Redukci pracovní síly firmě umožňují nové technologie. Telecom například instaloval systémy podpory provozu sítě či dokončil přechod na digitální ústředny. Mění se také struktura zaměstnanců. Odchází méně kvalifikovaní pracovníci a naopak se posilují oddělení prodeje a marketingu lidmi s vyšším vzděláním. Pokles počtu pevných linek
Na jednoho pracovníka nyní připadá 283 provozovaných telefonních linek. Tento ukazatel produktivity práce u špičkových evropských operátorů převyšuje 300 stanic na zaměstnance. Zvyšování poměru telefonů na pracovníka komplikuje pokles počtu pevných linek, se kterým se firma několik posledních let potýká. Během posledních 12 měsíců zákazníci odhlásili tři procenta telefonů, a jejich počet tak klesl na 3,62 miliónu. Podle analytiků by se mohl cílový stav počtu zaměstnanců pohybovat pod 12 000 pracovníky.
Telecomu klesl v prvním pololetí zisk o 13 procent na 2,3 miliardy korun. Znamená to nižší propad proti očekávání analytiků, kteří většinou odhadovali pokles o více než čtvrtinu. Výnosy se snížily o necelá tři procenta na 25,4 miliardy korun.
Majoritním vlastníkem Telecomu je s 51 procenty stát, který chce svůj podíl do roku 2005 prodat. Dalším velkým akcionářem je nizozemsko-švýcarské konsorcium TelSource s 27 procenty akcií.