Článek
Ve firmě je zvykem, že velikost každoročních odměn je odrazem toho, jak se společnosti finančně vedlo. A loňský rok byl vskutku výjimečný. Důvodem je zvýšená poptávka po lodní přepravě.
Zájem o lodní dopravu v posledních dvou letech podporoval růst poptávky po spotřebním zboží, který vyvolala pandemie covidu-19, a následné výrazné zvýšení sazeb za přepravu.
Očekává se, že tržby podniku za loňský rok stoupnou na rekordních 634,6 miliardy tchajwanských dolarů (4,65 bilionu Kč), což je více než trojnásobek tržeb z roku 2020.
Výše bonusu se lišila v závislosti na pracovním zařazení zaměstnance, přičemž odměna se vztahovala pouze na zaměstnance se smlouvami podepsanými na Tchaj-wanu, píše Bloomberg s odvoláním na svůj nejmenovaný zdroj obeznámený se situací.
Zpravodajský server Taipei’s Economic Daily News minulý týden bez uvedení zdroje uvedl, že firma dala zaměstnancům bonusy, které se rovnají až 52 měsíčním mzdám. Někteří pracovníci tak 30. prosince obdrželi více než 65 tisíc dolarů (1,5 milionu Kč).
Ne všichni zaměstnanci Evergreen Marine však měli takové štěstí. Zaměstnanci v Šanghaji si podle webu Caixin stěžovali na nespravedlivé zacházení, protože dostali bonusy pouze ve výši pěti až osminásobku své měsíční mzdy.
Společnost Evergreen Marine k sobě přitáhla nechtěnou pozornost na začátku roku 2021, když její loď uvázla v Suezském průplavu. Nehoda tehdy narušila lodní dopravu a dodavatelské řetězce.