Článek
„Největší část prodaných vozidel, přes 600 kusů, připadla na obranný sektor. Přes 400 automobilů odebrali zákazníci v civilních odvětvích, jako je stavební průmysl, těžařství, zemědělství, a více než 200 vozů se dostalo k hasičským a záchranářským složkám,“ sdělil Kristijan Fiket, generální ředitel Tatra Trucks, s tím, že nejvyšší nárůst počtu vozů oproti roku 2023 se projevil v dodávkách pro civilní zákazníky.
„Vzhledem k mezinárodní situaci a zakázkám pro Armádu České republiky však i nadále tvoří nejvýznamnější část produkce Tatry vozidla a podvozky pro obranné projekty,“ doplnil. Kromě tuzemska pak dodala Tatra loni nejvíce aut do Nizozemska, Austrálie, Indie, Německa, Rakouska a na Slovensko.
Nová hybridní nákladní Tatra ujede na elektřinu až 70 km
Fiket připomněl, že růstu výroby dosáhla Tatra v situaci, kdy na trh začala dodávat vozy nové, třetí generace řady Tatra Force, později i nejnovější generace řady Tatra Phoenix a modernizované motory Tatra V8 a V12 řady RE. „Také jsme začali sériové vozy vybavovat nově vyvinutými tatrováckými nápravami a novým systémem řazení převodovek vlastní konstrukce,“ vysvětlil Radomír Smolka, člen představenstva společnosti zodpovědný za výzkum a vývoj.
Automobilka Tatra Trucks zaměstnává více než 1800 lidí, dalších 500 zaměstnanců pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Vlastníky automobilky jsou holding Czechoslovak Group a skupina Promet Group.