Článek
„Necelá polovina prodaných vozidel zamířila do civilního sektoru, nejvíce hasičským a záchranářským složkám, dále pak do stavebnictví, těžebního průmyslu, zemědělství nebo komunálních služeb,“ řekl generální ředitel Tatra Trucks Lukáš Andrýsek s tím, že zhruba 40 procent vyrobených vozidel směřovalo k českým zákazníkům. Tatry vyrobené pro zahraničí, pak nejčastěji putovaly do Indie, Rakouska, Slovenska, Austrálie, Polska, na Ukrajinu, do Srbska či Německa.
Mezi největší zakázky minulého roku patřila objednávka na 232 speciálů na tatrováckých podvozcích pro Hasičský záchranný sbor ČR nebo dokončená dodávka 209 valníků Tatra Force 6×6 pro Armádu ČR. Té kopřivnická automobilka předala také 30 hákových nakladačů Tatra Force 8×8, na které letos naváže výroba dalších 50 kusů.
Nová generace Tatra Phoenix
Mluvčí Tatry Trucks Andrej Čírtek uvedl, že s nárůstem výroby počítá automobilka i letos. „Klademe si za cíl do několika let dosáhnout produkce až 2500 vozů za rok,“ upozornil s tím, že už letošnímu růstu mají napomoci restrukturalizační kroky prováděné postupně od loňska. „Velká část letošní plánované výroby je už pokryta objednávkami,“ ujistil.
V letošním roce plánuje Tatra představit i několik novinek. „V první polovině roku to bude nová generace modelové řady Tatra Phoenix, následně představíme vojenskou verzi třetí generace modelu Tatra Force,“ poodhalil mluvčí automobilky.
Automobilka Tatra Trucks zaměstnává více než 1400 lidí a dalších více než 700 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Vlastníky Tatry jsou holding Czechoslovak Group a skupina Promet Group.