Článek
"Dosažené výsledky předčily naše očekávání. Velmi si ceníme především nárůstu počtu tarifních zákazníků," řekl generální ředitel T-Mobile Czech Republic Roland Mahler.
"Uvědomujeme si, že v současné situaci na českém trhu jsou jedinou cestou výrazné investice do zákazníků. To se odráží především v nabídce cenově výhodných služeb a tarifů. Například jsme výrazně zlevnili roaming a, jak statistiky provozu ukazují, se více než 'trefili' do potřeb zákazníků, " dodal Mahler.
Celkový počet zákazníků se meziročně zvýšil o 6,1 procenta, přičemž opět vzrostl podíl tarifních zákazníků. Těch bylo ke konci června 2006 více než 31 procenta, celkem 1,48 miliónu. Meziročně vzrostl počet nových tarifních zákazníků o 157 procent. Podíl nehlasových služeb na příjmech na zákazníka se pohybuje na úrovni 20 procent.
Od ledna 2006 mohou zákazníci přenášet svá čísla mezi jednotlivými mobilními sítěmi. Celková průměrná měsíční míra odchodu zákazníků dosáhla v prvním pololetí roku 2006 výše 1,4 procenta.
"V druhé polovině roku se chceme zaměřit na další rozvoj datových služeb, především pak v podobě rozšíření pokrytí většiny populace vysokorychlostním internetem a ještě výhodnějších datových tarifů," dodal Mahler.
Počet zákazníků mobilních operátorů za první pololetí 2006 | ||
operátor | počet zákazníků v miliónech | počet tarifních zákazníků v procentech |
Eurotel | 4,77 | 36,1 |
T-Mobile | 4,73 | 31 |
Vodafone | 2,263 | 53 |
Zdroj: operátoři |
Vodafone má 53 procent tarifních zákazníků
Vodafone zaznamenal za čtvrtletí od dubna do června 2006 nárůst počtu zákazníků převyšující 49 tisíc. Meziročně se počet zákazníků společnosti navýšil o více než 312 tisíc. Na konci června 2006 tak Vodafone měl více než 2, 263 mil. zákazníků. Podíl tarifních zákazníků Vodafonu ČR trvale roste a ke konci čtvrtletí byl již 53 procenta. Vodafone ČR má také již 14 čtvrtletí v řadě nejvyšší měsíční průměrný výnos na zákazníka ze všech tří mobilních operátorů na českém trhu.
Firmě Telefónica také vzrostl zisk
Společnosti Telefónica O2, jak se nyní jmenuje bývalá skupina Českého Telecomu, vzrostl za první pololetí zisk téměř o polovinu na 4,3 miliardy korun. Výnosy klesly o 0,1 procenta na 30,1 miliardy korun. Do společnosti patří operátor pevných linek i mobilní operátor Eurotel. [celá zpráva]
Výnosy Eurotelu vzrostly meziročně o pět procent na 15,3 mld. Kč. Počet zákazníků Eurotelu na konci června 2006 dosáhl 4,770 miliónu, což představuje meziroční nárůst o 7,9 procenta. Přírůstek zákazníků dosáhl v prvním pololetí 94 tisíc.
Celkový počet tarifních zákazníků dosáhl 1 727 tisíc, meziročně o 458 tisíc více, což představuje nárůst o 36,1 procenta. Za první pololetí roku 2006 získal Eurotel 181 tisíc nových tarifních zákazníků.
Eurotelu pokles počet zákazníků předplacených služeb ve druhém čtvrtletí o devět tisíc ve srovnání se 78 tisíci v prvním čtvrtletí. Celkový počet zákazníků předplacených služeb dosáhl na konci června 2006 výše 3 043 tisíc, což představuje meziroční pokles o 108 tisíc. Celková průměrná měsíční míra odchodu zákazníků dosáhla v prvním pololetí roku 2006 výše 1,5 procenta.