Článek
Tržby ze samotných mobilních služeb klesly o 13 procent. Provozní zisk EBITDA se snížil o 11,5 procenta na 5,34 miliardy korun a marže provozního zisku klesla o 1,5 procentního bodu na 45,1 procenta.
„Rostoucí počet zákazníků i jejich aktivní využívání našich služeb jasně dokazuje, že jdeme správným směrem. Jsme spokojeni i se solidními finančními výsledky, jichž se nám podařilo dosáhnout i přes razantní snížení cen mobilních tarifů,“ uvedl generální ředitel Milan Vašina.
Firmě vzrostl díky zavedení cenově dostupných neomezených tarifů počet tarifních zákazníků o devět procent na 3,21 miliónu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o 63 korun na 300 korun.
V prvních šesti měsících zákazníci mobilní sítě T-Mobilu měsíčně provolali v průměru 140 minut, což představuje meziroční nárůst o pět procent. Nárůst spotřeby se projevil i ve větším počtu SMS. Objem přenesených dat se téměř zdvojnásobil a dosáhl přibližně 2820 terabytů.
Konkurenční Telefónice klesly v prvním pololetí konsolidované výnosy z podnikání o pět procent na 23,9 miliardy korun. Provozní zisk OIBDA se snížil o desetinu na 9,1 miliardy korun. Společnost zvýšila počet mobilních zákazníků o 113 000 na 5,08 miliónu.