Článek
Spotřeba dat v mobilní síti vzrostla o 57 procent. Firma to v pátek oznámila v tiskové zprávě. Konkurence dosud výsledky neoznámila.
Mobilní služby společnosti T-Mobile využívalo v prvním čtvrtletí 6,3 milionu zákazníků, což je meziročně o 2,5 procenta více.
Vzrostl především podíl tarifních zákazníků, kterých je 3,7 milionu, oproti mírnému poklesu počtu zákazníků využívajících předplacené karty.
I v prvním čtvrtletí pokračoval trend snižujícího se objemu provolaných minut, který meziročně klesl o 11 procent.
Rychlejší internet v Česku. Vodafone a T-Mobile vybudují téměř milion optických přípojek
Počet uživatelů pevného internetu se zvýšil o sedm procent na 401 tisíc, televizní služby využívalo 219 tisíc zákazníků, tedy o desetinu meziročně více.
Na poli vysokorychlostního internetu byla zásadním počinem prvního čtvrtletí dohoda T-Mobile s Vodafonem o výstavbě a vzájemném zpřístupnění vysokorychlostní infrastruktury.
Projekt v praxi přinese i efektivnější a šetrnější přístup k životnímu prostředí a menší zásahy do života lidí a infrastruktury měst. Bude potřeba méně výkopových i stavebních prací, což zkrátí celkový čas výstavby.
„Naším dlouhodobým cílem je pokrytí celého Česka vysokorychlostním internetem. Stabilní a dostupné připojení zvládající velký objem přenášených dat je pro konkurenceschopnost lokálních firem, ale vůbec celé země naprosto klíčové,” uvedl generální ředitel José Perdomo Lorenzo.
„Už v loňském roce se nám podařilo přivést k optice 284 000 domácností v 75 městech a dohoda o spolupráci nám umožní postup výstavby klíčových infrastruktur výrazně zrychlit,” dodal.
Mobilní data máme pořád dražší než Poláci, Chorvati i Rakušané
Specializovaná divize T-Business, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, Průmysl 4.0, ale také IT služby spojené s cloudem a datovými centry, tvoří už 42 procent celkových tržeb T-Mobilu.
Divize provozuje sedm datových center a cloudové služby s více než 3500 virtuálními servery.
V souvislosti s digitální transformací představila mateřská skupina Deutsche Telekom na konci února novou podobu svého loga.
Nové, kompaktnější, jednotné logo pro celý svět má ve svém středu písmeno „T”, které bude také v centru komunikace.
Zároveň větší důležitost získává korporátní magentová barva, která bude postupně včleňována i do názvů jednotlivých produktů.
V České republice je to například možnost sdružit si více služeb do jedné pod názvem Magenta 1.