Hlavní obsah

T-Mobile předčil Eurotel v počtu klientů

PRAHA

Mobilní operátor T-Mobile má více klientů než jeho největší konkurent Eurotel. Na konci června měl 4,46 miliónu aktivních SIM karet, zatímco Eurotel "pouze" 4,42 miliónu. Výměna v pozici jedničky je ale dána spíš jinou metodikou počítání u Eurotelu než tím, že by počet klientů T-Mobile rapidně vzrostl.

Článek

Počet klientů T-Mobilu navíc narostl trochu uměle, protože firma rozdala desítky tisíc SIM karet k letním zájezdům v rámci reklamní akce.

Operátoři běžně počítají pouze ta čísla, která byla za poslední rok aspoň jednou použita. Pokud je číslo po celou tu dobu neaktivní, vyřadí jej. Eurotel donedávna počítal tuto dobu na 18 měsíců. Tím, že metodiku počítání přizpůsobil ostatním operátorům, mu počet klientů klesl téměř o čtvrt miliónu. Operátor Oskar má nyní 1,95 miliónu klientů.

Před dvěma lety T-Mobile prohlásil, že chce být do roku 2007 jedničkou na trhu. "Náš cíl byl často zpochybňován, vždyť působíme na plně saturovaném a vysoce konkurenčním trhu. O to cennější je dosažení ´první mety´ ve stanoveném termínu", řekl generální ředitel firmy Roland Mahler. T-mobile chce Eurotel předehnat i ve finančních výsledcích. Na to si ale musí ještě počkat.

Analytik: Eurotel bude dál ztrácet

Co se zisku a tržeb týče, je Eurotel stále v čele. Zisk i tržby mu v pololetí stagnovaly, stále jsou ale vyšší než u T-Mobilu, kterému obojí v pololetí meziročně vzrostlo. Čistý zisk o 39 procenta na 3,09 miliardy korun, tržby o 6,4 procenta na 13,4 miliardy korun. Eurotel měl tržby 14,6 miliardy korun, provozní zisk byl 6,7 miliardy korun.

Analytik společnosti Cyrrus Petr Bártek upozornil na to, že Eurotel má velký problém s novými zákazníky. Pokud je získá, přinášejí mu tržby, ale i náklady, zatímco T-Mobilu s novými zákazníky náklady téměř nestoupají, rostou jen tržby.

"Míra odchodu zákazníků je u T-Mobile pouze jedno procento, zatímco u Eurotelu dosahuje okolo 10 procent. Vyšší míra odchodu pro Eurotel znamená nárůst nákladů při hledání nových klientů a nižší tržby na zákazníka, také ale indikuje pravděpodobnou budoucí výměnu na pozici jedničky i na úrovni tržeb," řekl Bártek. Doplnil ale, že přesný podíl zákazníků, kteří operátora opouštějí není znám, protože firmy toto číslo nezveřejňují.

Klíčem jsou firemní zákazníci

Bártek také soudí, že od Eurotelu odcházejí ve velké míře firemní zákazníci, což má na vývoj tržeb vliv.

T-Mobile uvedl, že do jeho stáda nově patří služební telefony ve Všeobecné zdravotní pojišťovně, na ministerstvu pro místní rozvoj, ve Zlínském kraji, v Řízení letového provozu a také u firem Baťa nebo Linde Technoplyn.

T-Mobile současně s výsledky uvedl, že v prvním pololetí stoupl počet tarifních zákazníků o 17 procent. Lidé většinou k tarifům přecházejí z předplacených karet. T-Mobile jich má nyní stále 3,28 miliónu, tarifních zákazníků je 1,18 miliónu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám